29 Kasım 2014 Cumartesi

Açık Kitaplık - Açık Çalışmalar - Açık Toplum / Gönüllülük Bildirgesi -2014 Kasım

Açık Kitaplık - Açık Çalışmalar - Açık Toplum  
Eğitimi Destekleme - Fikir ve Uygulama
C.Ü.-Şehircilik A.B.D. 

Bu yaklaşım Niğde Üniversitesi'nde de (2015-...) tüm üniversiteye açık bir şekilde sürdürülmektedir.

Gönüllülük Bildirgesi - ACK/1, 2014 Kasım, Sivas, Cumhuriyet Ünversitesi

Söz konusu edilecek yaklaşımlara yönelik bir amaçla, yazılan bu ilk yazıda; tüm kaynakların etkin kullanımına yönelik fikir ve uygulamaları destekleyici önerilere daha çok önem verilmesi gerektiğinin altı bir kez daha kamu oyu ile paylaşılarak çizilmektedir.

Bu amaçla ayrıca geri dönüşüm araştırmaları, çevreci ve epistemolojik yaklaşımlarla ilişkili bazı gönüllülük projeleri başlatılmaktadır. Tüm bu projeler öncelikle öğrenciyi ve eğitim-öğretim alt yapısını karşılıksız olarak ve karma yollardan sürdürülebilir bir şekilde (7x24) desteklemeyi amaçlamaktadır.

Aralık Ek Ders Duyurusu
Ek dersler (ve çalışmaların) Aralık-2014programının listesi  (facebook bölüm grubu)

Katılımcılar ile her türlü görüş, düşünce ve geri bildirimleri için yazışma olanağı bulunmaktadır.
C.Ü.-Şehircilik A.D. ackocalar@gmail.com

Yrd.Doç.Dr. A.Cumhur KOCALAR

Şehircilik Anabilim Dalı Başkanı
(Şehirclik Dr. / Yük.Müh. / İşletmeci )
Cumhuriyet.Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi,
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü, 58140
Merkez, Sivas.
http://azizcumhurkocalar.blogspot.com/
ackocalar@gmail.com
0536 3927122



Açık Kitaplık - Açık Çalışmalar - Açık Toplum
Eğitimi Destekleme - Fikir ve Uygulama
Gönüllülük Bildirgesi -2014 Kasım

I.Cilt

İçindekiler

Gönüllülük Bildirgesi -2014 Kasım

Önsöz

Giriş

I.2014-2015 eğitim -öğretim yılı C.Ü.'ndeki derslerin kapsamındaki çalışmalar
http://ackocalar.blogspot.com.tr/2014/10/ack-2014-15-gelecek-ylda-verilecek.html
2 ayrı bölümde verdiğim (4 teorik, 2 seçmeli, 1 stüdyo ve 1 uygulamalı) ders

II.Dersler dışında kalan karşılıksız çalışmalar  (Gönüllülük Yaklaşımlı Projeler)

1.Ek dersler (Öğrenci Odaklı Yaklaşımı)
2.Fakülte içi Kitaplık ve e-Kaynak Temin Projesi (Geri Dönüşüm/Teknolojik Yaklaşım)
  İlk ön girişimler
3.e-Soru Bankası Projesi (Ekolojik Yaklaşım)
  İlk ön girişimler
4-e-Sözlük Projesi (Epistemolojik Yaklaşım)
  İlk ön girişimler
  Analiz 
5.Diğer bazı destekleyici girişimlerin başlıkları (Eğitsel Yaklaşımlar)
  Stajlar  
  Danışmanlıklar
6.Halen vermekte olduğum öncelikli derslerle bağlantılı veya ders dışı bazı çalışmalar
(2003, 2012-...)
  
  6.A. Dersleri alan öğrencilerin (ödev) katılımına da açık yapılan bazı ders kitapları ve kaynakça tarama çalışmaları   
  6.B. Ek derslerde kitaplarla ilgili verilen (ödev) çalışmalar 
      i.Kitaplara yönelik ödevler:
  6.C. Ek derslerde, 1.snf-Temel Tasarım ve 2.snf-Şehircilik stüdyolarında önerilen çalışmalar
(Atelye, Saha)
      i.Kitaplara dayalı ödevler:
      ii.Atelyelere yönelik ödevler:
      iii.Ders kapsamına yönelik diğer fırsatlar:
  6.D. Ders kitabı veya kaynak kitaplar/dergiler listesi 
  6.E. Meslek alanları ile ilişkili yürütülen ve/veya diğer e-Topluluk ve e-Gruplara güncel haber paylaşımları yolu ile eğitime katılım sağlama, konjektürel mesleki gelişmelere ve realiteye yönelik farkındalık kazandırma gayretleri (g+, FB, Blog, Twitter, vd)
  6.F. Öğrenci/siz yürütülen dersler ve monologlar

Sonuç

Kaynaklar


----

I.Cilt
 
Gönüllülük Bildirgesi -2014 Kasım

Bu bildirgenin esin kaynağı eğitim-öğretim hayatına gönüllü destekleme modelleri geliştirmek ve bunları karşılıksız uygulamaktır.

Çıkış noktası
Geride kalan 12 yıllık öznel/akademik profesyonel (öğretim elemanı ve üyesi kadrolarında geçen) deneyimin ardından; özellikle son 3 yıllık C.Ü. Yrd.Doç.Dr. kadrolarında halen sürdürülmeye çalışılan ders ve gönüllü proje çalışmalarıdır.

CV:
Öğretim elemanı ve Öğretim üyesi kadrolarında geçen 12 yıllık süreç:
(Öğretim Görevlisi-1 yıl/Akademik Uzman-4 yıl, Doktora öğrencisi-6 yıl, Yrd.Doç.Dr.-3 yıl)

Yazarın ayrıca profesyonel mühendislik ve işletmecilik deneyimi de bulunmaktadır. 17 yıl: (1986-2003)
Akademik eğtiime ve çalışmalarına paralel olarak sürdürdüğü 7 yıl: (2003-2009) dönemleri

Hedefler
-Anadolu'ya özgü üniversitelerdeki güncel gözlem ve bulgulara yönelik olarak edindiğim karma deneyimleri sizlere aktarmaktır.

-Özellikle de; açık toplum anlayışını ve kaliteli eğitimle birlikte gelecek yaşamı destekleyici akademik etik ilke ve esaslarımı yeniden belirleyerek, bunları uygulamaya her zaman özen göstereceğim konusunda gönüllülüğümü sizlerle daha açık bir şekilde paylaşmaktır.

Cesaret, dürüstlük ve gönüllülük geleceğimizi belirleyecektir.

... güncellenmektedir.

Yrd.Doç.Dr. A.Cumhur KOCALAR
Şehircilik Anabilim Dalı Başkanı
(Şehirclik Dr. / Yük.Müh. / İşletmeci )
Cumhuriyet.Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi,
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü, 58140
Merkez, Sivas.
http://azizcumhurkocalar.blogspot.com/
ackocalar@gmail.com
0536 3927122



ACK-Akademik Genel/Teknik Güncel Tanıtım (Google Drive) Arşivi
(CV, Yayınlar, Alıntı Eserler, İşbirlikleri, Konular, Ders, Proje, Görsel, Harita)

Etkileşim Kanalları


Önsöz

Bu bildirgenin ardından, mesleki eğitim alanlarına ve uzmanlık konularıma yönelik olarak çevremdeki yaşama ilişkin öncelikle tüm kaynakların daha etkin kullanımına yönelik fikir ve uygulamaları destekleyici önerilerle bir giriş yapmak niyetindeyim.

Buradaki bu ilk ciltte de, bu konulara yönelik olarak, daha çok önem verilmesi gerektiğine inanılan hususların altının bir kez daha çizildiğini, fikir ve uygulamaların da ağırlıklı olarak ön plana taşınacağını hemen söylemeliyim.

Bu yaklaşım konusunda son belirleyicilerin ise; 2014 Aralık ayı pilot çalışmasında ortaya çıkacak bulgu ve sonuçlar olacağı şimdiden açıktır.

Önerilen ve uygulanan tüm fikir ve projeler öncelikle öğrenciyi ve eğitim-öğretim alt yapısını karşılıksız olarak ve karma yollardan sürdürülebilir bir şekilde desteklemek amaçlanmaktadır.


Giriş

Okulumuzda 2014 Aralık ayına girmek üzere olduğumuz şu günlerde, böyle bir pilot çalışmanın gereğini ortaya çıkaracak gelişme ve bulgular zaten ivedilikle gündeme gelmektedir.

Bu nedenle altta önerilecek olan modelin benimsenip, katılım sağlanarak paylaşımının arttırılması ile ilk pilot çalışmanın sonuçlarının da gelecekteki benzer çalışmalara ışık tutacağını düşünmekteyim.

Çalışmanın hedeflediği ilk kapsama alanı, Mimarlık Fakültesi- Şehir ve Bölge Planlama bölümüdür.
Ancak bu sınırlarının da zamanla aşılması olasıdır. En azından bu gayret gösterilecektir. Bu yüzden,
Mimarlık Fakültesi dışına da uygun bir şekilde önerilen özgün serbest bir disiplinlerarası çalışma modeli ile diğer bölümlerde de benimsenerek uygulanması mümkündür.

Bu çalışma modelinin özellikle ülkemizde eksikliği hissedilen disiplinlerarası grup çalışmalarını hedefleyenler için de, kolay bir açılım sağlayabileceği kanaatindeyim.


I.2014-2015 eğitim -öğretim yılı C.Ü.'ndeki ders yükü
http://ackocalar.blogspot.com.tr/2014/10/ack-2014-15-gelecek-ylda-verilecek.html
2 ayrı bölümde verdiğim (4 teorik, 2 seçmeli, 1 stüdyo ve 1 uygulamalı) ders

ŞBPB - Şehircilik A.D. Ağırlıklı Dersler:
Fakülte dışından Lisans Dersler:
  • GSF: Resim-Heykel, (2013-2014 Bahar)
  • EF: Psikoloji, (2014-2015 Güz)
  • Müh.Fak.:İnşaat, Jeofizik vd Mühendislikler (2013-2014 Güz ve Bahar)
---

II.Ders yükü dışında kalan karşılıksız çalışmalar

1.Ek dersler 
2.Fakülte içi Kitaplık Projesi 
  İlk ön girişimler
3.e-Soru Bankası Projesi
  İlk ön girişimler
  Analiz
4-e-Sözlük Projesi (Epistemolojik Yaklaşım)
  İlk ön girişimler  
  Analiz 
5.Diğer bazı destekleyici girişimlerin başlıkları
  Stajlar  
  Danışmanlıklar 
6.Halen vermekte olduğum öncelikli derslerle bağlantılı veya ders dışı bazı çalışmalar
  
  6.A. Dersleri alan öğrencilerin (ödev) katılımına da açık yapılan bazı ders kitapları ve kaynakça tarama çalışmaları
  6.B. Ek derslerde kitaplarla ilgili verilen (ödev) çalışmalar 
        i.Kitaplara yönelik ödevler:
  6.C. Ek derslerde, 1.snf-Temel Tasarım ve 2.snf-Şehircilik stüdyolarında önerilen çalışmalar
(Atelye, Saha) 
         i.Kitaplara yönelik ödevler:
         ii.Atelyelere yönelik ödevler:
         iii.Ders kapsamına yönelik diğer fırsatlar:
  6.D. Ders kitabı veya kaynak kitaplar/dergiler listesi

  6.E. Meslek alanları ile ilişkili yürütülen ve/veya diğer e-Topluluk ve e-Gruplara güncel haber paylaşımları yolu ile eğitime katılım sağlama, konjektürel mesleki gelişmelere ve realiteye yönelik farkındalık kazandırma gayretleri (g+, FB, Blog, Twitter, vd)
  6.F. Öğrenci/siz yürütülen dersler ve monologlar

--

1.Ek dersler

Öğrenciye özel olarak eğitim-öğretimi karşılıksız ve karma yollardan sürdürülebilir bir şekilde yine desteklemeyi amaçlamaktadır.

Aralık Ek Ders Duyurusu
Ek dersler (ve çalışmaların) Aralık-2014 programının listesi 
Katılımcılar ile her türlü görüş, düşünce ve geri bildirimleri için yazışma olanağı bulunmaktadır
ackocalar@gmail.com

Bu yazıda yukarıda da belirtildiği gibi, erişilebilen tüm kaynakların daha etkin kullanımına yönelik fikir ve uygulamaları destekleyici önerilere gereğinden de oldukça fazla önem verilmesi gerektiğinin altı bir kez daha çizilmektedir.

2.Fakülte içi Kitaplık Projesi (2013-...)

Bu fikir; 2013-2014 Güz döneminde Şehir ve Bölge Planlama Bölümünün ilk öğrencilerine jeoloji dersliklerinde başlattığımız "1.sınıf - Şehir ve Bölge Planlamaya Giriş" dersi esnasında aklıma gelmiş ve önerilmiştir. Öncelikle bu ilk öğrencilerimizle uygulamaya geçirilmek üzere ders içinde denenmiştir.

İlk ön girişimler

Ancak bu öğrencilerin yeterli katılımı sağlanamamıştır. Sonra da bölüm içi ve fakülte içi hatta Merkez Kütüphane ile ilgili tüm idari mekanızmalar üzerinden destek aranmıştır. Yine yeterli katılım sağlanamamıştır.

Zamanla destek yerine gösterilen ilgisizlik nedeniyle kırılan arzulara karşın, bu yıl gelen yeni öğrencilerimizle, bu istek artık karşılık beklemeksizin, idareye tekrar yazılı olarak iletilmeye başlanılmış ve bir yandan da açık bilgilendirmeli bir şekilde bu öğrencilerimizle birlikte özgün uygulamalara geçilmiştir.

Bağışlar TMMOB ŞPO ile sağlanılmış ve Merkez Kütüphaneye kazandırılmıştır.
(TMMOB ŞPO 1.bağışı-2012:  18 kitap)
(TMMOB ŞPO 2.bağışı-2015:  84 kitap/dergi)

Bu amaçla, öncelikle okuldaki odamda bulunan tüm kitaplarımın ve internetten paylaştığım e-ders notu arşivimin öğrenci paylaşımına açık olduğunu tekrar belirtmeliyim.
(Kitap ve ders notu e-arşivim) 
(1.Kitaplık-ACK: Odamdaki ödünç kitap listelerine erişim)

"İnsanoğlu yapabileceklerinin farkında değil. Araştırmıyor, soruşturmuyor, hazır  bilgilerle, ezbere yaşıyor, yaşatılıyor. Buna bir şekilde bir yerde dur demesi gerekiyor. Umalım da desin. Kendisi araştırsın, kendisi soruştursun. Bir sürü kitap okusun. Kitapları hocaların anlatmasını beklemesin. İnterneti yalnızca sosyal medya aracı olarak görmesin. Araştırılıp öğrenilecek milyonlarca bilginin ağı olarak tanımlasın. Arada sosyal de olsun tabi. Fakat yapsın bir şeyler."
[1]

... güncellenmektedir.

3.e-Soru Bankası Projesi (2012-...)

Bu fikir; 2012-2013 Bahar döneminde Jeofizik Müh. Bölümünün 4.sınıf öğrencilerine jeofizik dersliklerinde "İş Güvenliği ve Sağlığı" dersi esnasında aklıma gelmiş ve önerilmiştir. Öncelikle de bu konuda ilk olarak bu öğrencilerime uygulamaya geçirilmiştir. Ders içindeki bu deneme başarılı olmuştur.

İlk ön girişimler
 
e-soru bankası ile 2 ayrı cilt (fasikül) elektronik olarak derlenip sınav öncelerinde yayımlanarak dağıtımı sağlanmıştır.


... güncellenmektedir.

4-e-Sözlük Projesi (Epistemolojik Yaklaşım)

İlk ön girişimler
Bknz: 2.Fakülte içi Kitaplık Projesi (2013-...)
İlkin başarısız olmuştur.

Analiz 
Orta eğitimdeki ezberci eyilimler ve okuma becerilerinin gelişmesindeki eksiklik ortadadır.
Üniversitede mesleki kavramsal içerkili literatür fazlalığı öğrenciyi korkutmaktadır.
Bu tür sorgulayıcı yaklaşımların gelişmesi için de; özel ilgi ve isteğin arttrılması gerekmektedir.
Alana ilgiyi gönülülük esasına dayalı projeler ile arttırmanın doğru olacağı düşünülmüştür.

Dolayısıyla öğrencileri yönlendirmek ve eş-güdüm sağlamak için kolaylaştırıcı öncelikle araştırma görevlileri bulmak gerekmektedir.  Ancak alan dışı öğretim elemanı kadrolarıyla birlikte, eğitim-öğretim desteği sağlamanın olanaksızlığını aşmanın zorlukları da ayrıca bilinmektedir. Bu açık sürdüğü sürece ve yeterli bir öğrenci kapasitesine de rastlanılmadığı hatta giderek geriye düşüldüğü için, ne yazık ki eğitim ve öğretimin kalitesi oldukça tartışmalı bir hale gelmiştir ve gelmektedir.
İlgililerin ivedilikle bu sorunu da çözmesi gerekmektedir!

5.Diğer bazı destekleyici girişimlerin başlıkları
(2012-...)

Stajlar

Ardından aşağıda grupladığım gibi okul içi ve dışı (stüdyo, atelye ve saha) ders ödev ve projelerinin özellikle dönem içi ve hatta arasında; ayrıca yazın yaz okulları, büro/şantiye/stüdyo/atelye stajları ile desteklenmesi gerekmektedir. Bu konuda ilk hazırlıklar eski Dek.Yrd. ve Mimarlık Bölüm Bşk. Yrd.Doç.Dr. Uğur TUZTAŞI tarafından gerçekleştirilerek senatoda kabul görmüş ve nihayet yürürlüğe de girmiştir.
(Bknz: C.Ü.-M.F.-Staj yönergesi)

Danışmanlıklar 

... güncellenmektedir.

6.Halen vermekte olduğum öncelikli derslerle bağlantılı veya ders dışı bazı çalışmalar
(2012-...)

Bunların yanı sıra, 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında C.Ü.’nde 2 ayrı bölümde verdiğim (4 teorik, 2 seçmeli, 1 stüdyo ve 1 uygulamalı) ders yüküm sırasında edindiğim gözlem ve bulgular da, bu ilk pilot çalışma için oldukça belirleyicidir.

Derslerin dışında, eğitimi destekleyici diğer bazı serbest (ve karşılıksız) yaptığım çalışmalar ise bu yazının (ilgili ilk pilot çalışmadaki güncelliği açısından) görece daha önemli kısımlarını teşkil etmektedir ve onlar da şöyledir:

---

6.Halen vermekte olduğum öncelikli derslerle bağlantılı veya ders dışı bazı çalışmalar
(2012-...)


6.Halen vermekte olduğum öncelikli derslerle bağlantılı bazı çalışmalar  

  6.A. Dersleri alan öğrencilerin (ödev) katılımına da açık yapılan bazı ders kitapları ve kaynakça tarama çalışmaları
  6.B. Ek derslerde kitaplarla ilgili verilen (ödev) çalışmalar 
         i.Kitaplara yönelik ödevler:
  6.C. Ek derslerde, 1.snf-Temel Tasarım ve 2.snf-Şehircilik stüdyolarında önerilen çalışmalar
(Atelye, Saha) 
         i.Kitaplara dayalı ödevler:
         ii.Atelyelere yönelik ödevler:
         iii.Ders kapsamına yönelik diğer fırsatlar:
  6.D. Ders kitabı veya kaynak kitaplar/dergiler listesi
  6.E. Meslek alanları ile ilişkili yürütülen ve/veya diğer e-Topluluk ve e-Gruplara güncel haber paylaşımları yolu ile eğitime katılım sağlama, konjektürel mesleki gelişmelere ve realiteye yönelik farkındalık kazandırma gayretleri (g+, FB, Blog, Twitter, vd)
  6.F. Öğrenci/siz yürütülen dersler ve monologlar


Özgün proje çalışmalarına gönüllü katılım esasları için;
Ayrıca Bknz-:)
3.e-Soru Bankası Projesi
  İlk ön girişimler
  Analiz
4-e-Sözlük Projesi (Epistemolojik Yaklaşım)
  İlk ön girişimler  
  Analiz 

---
6.A. Dersleri alan öğrencilerin (ödev) katılımına da açık yapılan bazı ders kitapları ve kaynakça tarama çalışmaları:
(2012-...) 
  1. -Kitap tanıtım sunumları
  2. -Kitap özetleri
  3. -Kitap kaynakçaları
  4. -Kitap içindekiler kapsamı
  5. -Kitap fihristleri (anahtar kelimeler)
  6. ...
6.B. Ek derslerde kitaplarla ilgili verilen (ödev) çalışmalar: 
(2012-2015)

Üstteki çalışmalara (1.kısımdaki) ek olarak alttaki çalışmalar önerilmektedir.

Ders kitabı veya kaynak kitaplar listesi ile bölüm içi ilgili dersleri desteklemek üzere;
  1. -Parça okuma ve yorumlama
  2. -Kitap içi bölüm sunumları
  3. -Bölüme ve derslere yönelik kavramlar (epitemolojik yaklaşım) üzerine (Google Drive ile on-line) paylaşımlı e-sözlük oluşturma (Bknz.
  4. ...
Ekim 2014 : (Edebi Şehirler)
Kasım 2014 : (Calvino)
Aralık 2014 : (Tekeli, İlhan kitapları)

6.C. Ek derslerde, 1.snf-Temel Tasarım ve 2.snf-Şehircilik stüdyolarında önerilen çalışmalar
(Atelye, Saha): 
(2012-2015)

6.c.1.Şehir ve Bölge Planlama, Tüm sınıflar ve tüm dersler:
i.Kitaplara yönelik ödevler:
ii.Atelyelere yönelik ödevler:
iii.Ders kapsamına yönelik diğer fırsatlar:


i.Kitaplara yönelik ödevler:
  1. Kitap veya kitap içi bölüm özetleri 
    1. 10k kelime/Kitap 
    2. ve/veya/= 
    3. 4 adet x 3k kelime/Kitap içi bölüm
  2. Kitap veya kitap içi bölüm sunumları
ii.Atelyelere yönelik ödevler:
  1. (Araştırma ve 2-B/3-B maket ve Betimleme) çalışmaları (2b/3b-BÇ)
  2. Elle (ve bakarak) çizim (Eskiz) çalışmaları ()
  3. Zihinsel Haritalar (Mekansal Bellek Çalışmaları-MBÇ)
  4. Bilgisayarlı Çizim (CAD) uygulama çalışmaları (AutoCAD, NetCAD)
iii.Ders kapsamına yönelik diğer (kanaat notu) fırsatları:
  1. Ders kapsamına yönelik özgün konulu bir sunumun 5 adımlık esasları !
    1. Konunun alınmasına ve sunum tarihine dair ön beyanda bulunulacak !
    2. Kaynak listesi ilan edilecek !
    3. Ön çalışma tamamlanınca geri-bildirim yardım talebi !
    4. 30 görsellik ve yarım saatlik (metin, resim, video, ses/müzik dengesi !)
    5. Sunum sonrası eksiklerin tamamlandığı bir 20 sayfalık (5k-10k kelimelik) rapor teslimi !
Ekim 2014 : (Sivas - Kentsel Dönüşüm Alanları)
Kasım 2014 : (Sokak, Alan, Mahalle ölçeği ve Planlamada üst ölçeklerle ilişkisi)
Aralık 2014 : (Sokak, Mahalle, Kent Meydanı, Tarihi Çevre vd)  

Geçmiş ve Gelecek derslere yönelik eksiklikleri kapama amaçlı  dersler: 
(İş Güvenliği ve Sağlığı, Ekonomi, vd)
  1. Ders kapsamına yönelik özgün sunum
  2. e-Soru bankası
  3. Staj gözlemleri raporu
  4. Alan ile ilişkili yürütülen ve/veya diğer e-Topluluk ve e-Gruplara güncel haber paylaşımları yolu ile katılım (g+, FB, Blog, vd)
6.c.2.Psikoloji Bölümü, Çevre Psikolojisi (Seçmeli, 3.sınıf) dersi:
  1. Çevre Psikolojisi, Melek Göregenli
  2. Psikeart dergisi (2014 Kasım-Aralık sayısı)
  3. Ders kapsamına yönelik özgün sunum 
6.c.3.Resim-Heykel Bölümü, Sanat Psikolojisi dersi:
  1. Sanat filmleri analiz ve yorumları
  2. Grup içi resim yapma çalışması
  3. Ders kapsamına yönelik özgün sunum
6.c.4.Mühendislik ve Mimarlık/Şehir ve Bölge Planlama Bölümü, İş Güvenliği ve Sağlığı dersi:
  1. Ders kapsamına yönelik özgün sunum
  2. e-Soru bankası
  3. Staj gözlemleri raporu
  4. Alan ile ilişkili yürütülen ve/veya diğer e-Topluluk ve e-Gruplara güncel haber paylaşımları yolu ile katılım (g+, FB, Blog, vd)
6.c.5.Mühendislik Bölümleri, Mühendislik Ekonomisi dersi:
  1. Ders kapsamına yönelik özgün sunum
  2. e-Soru bankası
  3. Staj gözlemleri raporu
  4. Alan ile ilişkili yürütülen ve/veya diğer e-Topluluk ve e-Gruplara güncel haber paylaşımları yolu ile katılım (g+, FB, Blog, vd)
6.c.6.ŞehircilikA.B.D.na özgü seçmeli dersler:
  1. Bölümler arası karşılaştırma ve ders programları kapsamına yönelik özgün sunum
  2. Derslere yönelik karma sistematik yapılı e-Soru bankaları
  3. Staj gözlemleri raporu
  4. Meslek alanı ile ilişkili yürütülen ve/veya diğer e-Topluluk ve e-Gruplara güncel haber paylaşımları yolu ile katılım (g+, FB, Blog, vd)
 
6.D. Ders kitabı veya kaynak kitaplar/dergiler listesi:

Yeni kurulan bir fakülte ve bölümler için bazen Merkez Kütüphanenin yetersiz kaldığı dönemler  (2013-2014-...) şu bölümlerin;
Mimarlık, Şehir ve Bölge Planlama,
ve fakülte dışından;
GSF: Resim-Heykel,
EF: Psikoloji,
Müh.Fak.:İnşaat, Jeofizik vd Mühendislikler
Tüm Lisans Öğrencileri ve Sınıflarına (1.sınıf, 2.sınıf, 3.sınıf ve 4.sınıflar);
ilgili olabilecek şu dersleri için;

Şehir ve Bölge Planlama, Tüm sınıflar ve tüm dersler:
  1. TMMOB ŞPO, MO yayınları (kitap/bülten/dergi)
  2. Merkez Kütüphane'ye bağışlamalar (ŞPO kitap bağışları)
  1. Bölüm içi - Öğretim üyesi özel oda kitaplıklarındaki kitaplar
  2. Bölüm dışı -Öğretim üyesi özel oda kitaplıklarındaki kitaplar
Psikoloji Bölümü, Çevre Psikolojisi (Seçmeli, 3.sınıf) dersi:
  1. Çevre Psikolojisi, Melek Göregenli
  2. Psikeart dergisi (2014 Kasım-Aralık sayısı)
  3. Ders kapsamına yönelik özgün sunum 
Resmi-Heykel Bölümü, Sanat Psikolojisi dersi:
  1. Sanat filmleri analiz ve yorumları
  2. Grup içi resim yapma çalışması
  3. Ders kapsamına yönelik özgün sunum

6.E. Meslek alanları ile ilişkili yürütülen ve/veya diğer e-Topluluk ve e-Gruplara güncel haber paylaşımları yolu ile eğitime katılım sağlama, konjektürel mesleki gelişmelere ve realiteye yönelik farkındalık kazandırma gayretleri (g+, FB, Blog, Twitter, vd) 

Yazı yazmaktan sıkılınca, kolay okunacaklar;
  1. 7x24 ders yapılabilir mi? Böyle bir performansı, genç ve dinamik bir öğrenci gösterebilir mi?
  2. Bu tür bir destek mekanizması öğrencilerin hoşuna mı gider? Yoksa garibine mi? Bunu da kötüye kullananlar olur mu? Onlar nasıl ikna edilir?
  3. Diğer yandan, bu durum acaba ne kadar yasaldır? Yoksa, mevcut yasalara göre .. mu işlenmektedir?
  
6.F. Öğrenci/siz yürütülen dersler ve monologlar 



Üstteki yollar denenirken, mevcut durumu merak edenlere de ayrıca bilgi vermek gerekir:



-Yerleşke:
-Ulaşım:-Binalar:

-Lab: 
-Derslikler:

+Ders Malzemesi
-Stüdyolar:




Her birinin kendine özgü farklı değerler taşıdığını hissetmeye çabaladığım, Öğrencilerim:
 
... güncellenmektedir.


Sonuç

2014 yılı sonunda yine buradan yayımlanacaktır.

Kaynaklar

Aralık Ek Dersleri
Ek dersler (ve çalışmaların) Aralık-2014 programının listesi  (facebook bölüm grubu)

ŞBPB - Şehircilik A.D. Ağırlıklı Dersler:
 http://ackocalar.blogspot.com.tr/2014/10/ack-2014-15-gelecek-ylda-verilecek.html
(e-ACK: Kitap ve ders notu e-arşivim) 
(Kitaplık-ACK: Odamdaki ödünç kitap listelerine erişim)

TMMOB ŞPO bağışları (kitap/dergi)

ACK-Akademik Genel/Teknik Güncel Tanıtım (Google Drive) Arşivi
(CV, Yayınlar, Alıntı Eserler, İşbirlikleri, Konular, Ders, Proje, Görsel, Harita)

Etkileşim Kanalları
Sık kullanılanlar-Dersler ve Araştırma Alanları ile İlgili Güncel Paylaşımlar-  

Çok disiplinli çalışma grupları
  1. Çevre Psikolojisi, Melek Göregenli
  2. Psikeart dergisi (2014 Kasım-Aralık sayısı)
  3. Sanat ile bağlantılar (GSF-Sanat psikolojisi/felsefesi) https://www.facebook.com/groups/sosyoloji.antropoloji.psikoloji.2012/?fref=ts
  4. ...

Çalışma arkadaşları ve akademik çevresi

İstanbul'dan Anadolu'ya Hediyeler:

Açık Stüdyo - Ekolojik Tasarım ve Planlama Felsefesi - http://fabrik-a.blogspot.com.tr/

Bu yazıdaki alıntılar:

[1] http://hayalmeyalbuschra.blogspot.com.tr/


Bu yaklaşım Niğde Üniversitesi'nde de tüm üniversiteye açık bir şekilde sürdürülmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüş ve yorumlarınızı bekler, ilginizden ötürü teşekkür ederim.
A.C.KOCALAR
ackocalar@gmail.com

Dr. AZİZ CUMHUR KOCALAR Akademik Etkinlikler ve CV : Ph.D. M.Sc. B.Sc. B.A. İstanbul

Şehirci Dr. Aziz Cumhur Kocalar Akademik Profesyonel CV (Y.Müh., İşletmeci), İst.-Sivas, Turkey

C.Ü. - Yrd. Doç. Dr. Cumhur KOCALAR - AKADEMİK+PROFESYONEL DÖNEMLER-KISA ÖZGEÇMİŞİ CV-2013/3

C.Ü. - Yrd. Doç. Dr. Cumhur KOCALAR - AKADEMİK+PROFESYONEL DÖNEMLER-KISA ÖZGEÇMİŞİ CV-2014

Akademik ve Profesyonel Alanları (27 yıl): http://azizcumhur.blogspot.com/

Kentsel disiplinlerarası akademik yayın/etkinlik/güncel projeleri:

Bölüm: Şehir ve Bölge Planlama, Mimarlık, Bilgisayar, İnşaat, Sosyoloji, Eğitim, Geomatik, Kültürel Miras.

Enstitü: Fen bilimleri, Güzel Sanatlar, Yer bilimleri.

Ana Bilim Dalı: Şehircilik, Şehir ve Bölge Planlama.

Bilim Dalları: Kentsel Koruma ve Yenileme, Tasarım, Planlama, Mimarlık Tarihi, Yapı, Bina, Restorasyon, Yerel Yönetimler.



Yayınları: Kültürel ve Doğal Miras, Jeolojik Miras, Kültür ve Tabiat Varlıkları, Mülkiyet ve İmar Hakları Aktarımı-Tez, Risk Yönetimi, KAİP, Kentsel Alan Yönetimi, Mimarlıkta Estetik, Turizm, Kent Ekonomisi, Modelleme, Kamulaştırma, Afet Planlaması, Sosyoloji, Biyopolitika, Yerleşim Coğrafyası, Doğa Eğitimleri.



Konuları: İmar ve Koruma hukuku, İmar uygulama araçları, Taşınmaz hakları ve değerlemesi, Tarihi Kültürel ve Doğal Varlıkları Koruma, Planlamada Nicel Yöntemler, CBS / KBS, Bilgi Teknolojileri, Ekoloji, Sürdürülebilirlik ve Enerji, Yapı Çevrede Kalite Yönetimi, Kamusal alan, Mimarlık ve Tasarımda Bilgi Teknolojileri (2-3/B).



Disiplinlerarası bitmiş projeleri: Enformatik (LAKPOS: itü-Labs), e-Devlet: (e-Seçim, e-SGS, Alo-Sistemleri)

Son Akademik Dönemi ve Kısa Özgeçmişi (11 yıl): http://ackocalar.blogspot.com/

2003 sonrası akademik görevlerle yeniden başladığı MSGSÜ doktora araştırmaları,

2003-4 Haliç Üniversitesi Bilgisayar Müh. bölümü öğretim görevlisi dersleri

2005 Boğaziçi Üniversitesi Bilgi İşlem Merkezi, Ağ Yöneticisi

2003-9 yılında MSGSÜ'de (6 yıl) tamamlayarak, Şehircilik doktoru ünvanı almaya hak kazanmış, kentsel ve kırsal akademik çalışmalarını arttırmıştır.

2012 yılı başından itibaren, Cumhuriyet Üniversitesi'nde Müh.Fak.nde Yrd. Doç. Dr. olarak, görev almaya başlamıştır.

2013 yılı Cumhuriyet Üniversitesi'nde Mim.Fak.nde Yrd. Doç. Dr. olarak görev almaya başlamış ve halen Şehircilik Anabilim Dalı Bşk. yürütmektedir. Ayrıca kısa bir dönem Şehir ve Bölge Planlama Böl. Bşk. Vek. görevinde de bulunmuştur.

17 yıl kamu ve özel sektörde, akademik alanlarda ise yaklaşık 1+4+1 yıl (fiilen) 1+2 yıl (sadece doktora öğrencisi ve serbest araştırmacı olarak) toplam 9 yılla birlikte, 26 yıllık bir profesyonel ve/veya akademik iş deneyimine sahiptir.

Yrd. Doç. Dr. A. Cumhur KOCALAR’ın akademik çalışmalarını içeren dosyasında; Yüksek Lisans ve Doktora çalışmalarına ilave olarak aşağıda kısaca türlerine göre dökümü sunulan;

Toplam 45 adet yayımlanan bilimsel eseri ve 32 adet yayına hazır bilimsel etkinliği vardır.

Sadece 2009-2014 yılında toplam 45 adet yayımlanmış bilimsel çalışması bulunmaktadır:

4 Uluslararası (UA) makale, 1 Ulusal (U) makale, 20 Uluslar arası bildiri, 20 Ulusal bildiri

Son Bilimsel Etkinlikleri: http://azizcumhurkocalar.blogspot.com/

- Yayımlanan eserler toplamı 45 tane olup; bunlar 4 adet Uluslararası Makale (2014) + 20 adet Uluslararası Bildiri (2010-2014) + 1 Ulusal Makale (2010-2014) ile 20 adet Ulusal Bildiriden (2011-2014) oluşur.

- Diğer yayına hazır eserleri ise 32 adet olup; 4 kitap+2 e-kitap+ 15 makale/bildiri ile 6 adet bazı raporlar ile 5 projeden oluşmaktadır.

(Güncel bilgi için: 0 536 392 71 220 536 392 71 220 536 392 71 220 536 392 71 22)



Ayrıca 2013 yılında pek çok UA*+U** etkinlik için; bildiriler hazırlamış olup, bunlardan bazıları da kabul edilmiş olup, sunum aşamasına gelmektedir.

(Yayınları *, ** ana sitesinde
yayımlanmaktadır.) http://azizcumhurkocalar.blogspot.com/

Lisans+Y.Lisans+Doktora Eğitimleri ve 2 ayrı Akademik Dönemi ile

Profesyonel Kısa Özgeçmişi (17 yıl) http://cumhurkocalar.blogspot.com/

Elektronik ve Haberleşme alanında Mühendislik lisansını 1987 yılında İTÜ'den,

Yüksek mühendislik lisansını da 1994 yılında YTÜ'den almış, İTÜ’de doktoradan jüride vazgeçerek, akademiye ara vermiş;

Ayrıca 1996’da İşletmeci lisansını da 'nden alarak,
2003’e kadar 17 yıl kamu ve özel sektörde bilişim alanı ağırlıklı büyük çaplı projelerde, yönetici ve danışman olarak çalışmıştır.

2003-2004 yılları arasında (1 yıl) Haliç Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliğinde Uzman/Öğretim Görevlisi olarak görev alarak akademik çalışmalarına tekrar başlamış ve disiplinlerarası çalışmalara yönelmiştir.

2005–2009 yılları arasında (4 yıl) İTÜ’de Rektörlük-Merkez Laboratuarında Akademik Uzman olarak çalışmış, LAKPOS (itu-Labs) gibi disiplinlerarası projeler gerçekleştirmiştir.

2012-Şubat’tan bu yana (1 yıl) Cumhuriyet Üniversitesi’nde Müh. ve Mim. Fak.lerinde görevli Yrd. Doç. Dr. ünvanıyla görev almaya başlamıştır.

A.Cumhur KOCALAR’ın Mühendislik öğrencilerine 2012-2013 yıllarındaki yarıyıllarda hazırlayıp sunduğu kuramsal dersleri “Mühendislik Ekonomisi” ile “İş Güvenliği ve Sağlığı” olup, bunlar dışında son sınıf İnşaat Müh. için bitirme ödevi ve projelerinin izlenmesi gibi akademik görevleri bulunmuştur. Ayrıca Güzel Sanatlar Fak.nde Sanat Psikolojisi, Eğitim Fak.nde Müzecilik, Edebiyat Fak.nde ise Çevre Psikolojisi gibi derslerde vermektedir.

2013-2014-2015 Mimarlık Fak.nde halen vekil bşk. görevini yürüttüğü Şehir ve Bölge Planlama bölümünde, Şehircilik A.D.Bşk. da üstlenerek 1. ve 2.sınıflara yoğun dersler vermektedir.

http://ackocalar.blogspot.com.tr/2014/10/ack-2014-15-gelecek-ylda-verilecek.html

Ayrıca diğer akademik çalışmaları da daha ayrıntılı bir şekilde sitelerinde mevcuttur.

Popüler Yayınlar